Maak verbinding op social met ons:
Zichtbaar, Verbindend, Dienstbaar

• Zichtbaar

• Verbindend

• Dienstbaar

Geen goed idee
Geen goed idee

Wat zijn watt, kWh, MWh en GWh? En wat zijn de milieu-impact en uitdagingen van lithiumwinning voor batterijen? Lees over energie-eenheden en duurzame oplossingen.

DZ vraagt uitleg over groot bunkerstation Havenstraat Zaandam
DZ vraagt uitleg over groot bunkerstation Havenstraat Zaandam

Bewoners van de Havenstraat in Zaandam maken zich zorgen over een mogelijk bunkerstation van 78 meter. Democratisch Zaanstad vraagt opheldering van de gemeente. Waarom werd dit in Amsterdam geweigerd maar in Zaandam wel toegestaan?

DZ faliekant tegen raadsvoorstel Zaanse Schans
DZ faliekant tegen raadsvoorstel Zaanse Schans

Democratisch Zaanstad verwerpt het raadsvoorstel voor de Zaanse Schans vanwege juridische, financiële en leefbaarheidsbezwaren. Lees waarom wij tegen het plan zijn

Zaans, Onafhankelijk, Daadkrachtig

• Zaans

• Onafhankelijk

• Daadkrachtig

DZ heeft gemeente gewaarschuwd, helaas niet geluisterd. Resultaat schade van € 575.000 !
DZ heeft gemeente gewaarschuwd, helaas niet geluisterd. Resultaat schade van € 575.000 !

Zoals wel vaker waren wij een roepende in de woestijn! Rechtbank laat geen spaan heel van de verdediging Zaanstad.

Hou de Zaanse Schans open!
Hou de Zaanse Schans open!

De gemeente Zaanstad wil de Zaanse Schans afsluiten en entree heffen. Zaankanters komen in verzet!

Democratisch Zaanstad stapt op tijdens raad over integriteitsonderzoek
Democratisch Zaanstad stapt op tijdens raad over integriteitsonderzoek

Juliëtte Rot hekelt onderzoek en kondigt contra-expertise aan: “Raad volgt eigen meldprotocol niet”

Vooruitgang, Verbinding, Veerkracht

• Vooruitgang

• Verbinding

• Veerkracht

DZ sluit zich aan bij Krommenieërs: ontevreden over rapport brug Kerksloot
DZ sluit zich aan bij Krommenieërs: ontevreden over rapport brug Kerksloot

Waarom past een brug over de Kerksloot niet? Inwoners Krommenie en Democratisch Zaanstad kritisch op Bureau Schmidts onderzoek. Motie genegeerd, 1200 handtekeningen en veiligheidsvragen
onbeantwoord

Integriteitsklacht burgemeester Hamming uitgebreid
Integriteitsklacht burgemeester Hamming uitgebreid

Burgemeester poogt regie te nemen en bemoeit zich onterecht met het proces van de gemeenteraad.

Integriteit onder druk: Feiten of Interpretatie?
Integriteit onder druk: Feiten of Interpretatie?

Hoe waarheidsvinding en persoonlijke perceptie botsen in ethische besluitvorming.

Vooruitgang, Verbinding, Veerkracht

• Durf

• Daadkracht

• Doelgericht

DZ benieuwd naar daadwerkelijke effectiviteit van cameratoezicht
DZ benieuwd naar daadwerkelijke effectiviteit van cameratoezicht

DZ vraagt zich af of ‘de staat of de straat’ de baas is in verschillende wijken en dorpen

Rechter geeft raadslid Juliëtte Rot voor de tweede keer gelijk in ‘mailgate’
Rechter geeft raadslid Juliëtte Rot voor de tweede keer gelijk in ‘mailgate’

Een besluit om geen besluit te nemen, is ook een besluit, vindt Rot. De rechtbank is het met haar eens.

Zaanstad herdenkt de Februaristaking
Zaanstad herdenkt de Februaristaking

Staakt!!! Staakt!!! Staakt!!! Dat was de oproep die verzetsmensen op 25 februari 1941 in Amsterdam verspreidden.

Nieuws

Burgemeester Hamming te vaak op pad met dienstauto met chauffeur.

Democratisch Zaanstad heeft veel vragen over het veel te hoge aantal kilometers dat burgemeester Jan Hamming sinds 2017 aflegde in zijn dienstauto en vraagt zich af waarom er al die jaren nooit een controle is geweest. Dat was wel afgesproken, maar iedereen lijkt dat al die tijd te zijn vergeten.

Gepubliceerd

op


Jan Hamming vroeg zelf aan de gemeentesecretaris om een controle van het gebruik van zijn dienstauto sinds 2017 en dat gaat hem nu geld kosten. Tegen de afspraak in werden geen tussentijdse controles uitgevoerd van het aantal kilometers dat de burgemeester maakte voor niet-ambtsgebonden nevenfuncties, bijvoorbeeld bij de Richard Krajicek Foundation.

Hamming laat de gemeenteraad nu weten te erkennen dat hij te kort is geschoten bij het kennen van de regels rond het gebruik van de dienstwagen en dat er meer kilometers zijn gereden dan is toegestaan. Bij elkaar opgeteld gaat het om een plus van 12.763 kilometers. Technisch kon 91 procent van de extra kilometers nog worden herleid tot specifieke bestemmingen, en daarbij ging het nooit om privé doeleinden. Tegelijk met het gespit in het gebruik van de dienstauto zijn ook alle declaraties van de burgemeester gecontroleerd en daarbij zijn geen afwijkingen van de regels geconstateerd.

Maximaal 500 kilometer

Hamming kreeg gedurende de coronapandemie en de onmiddellijk daarop volgende oorlog in Oekraïne in de jaren 2020, 2021 en 2022 op verschillende momenten wel expliciet toestemming voor extra gebruik van de dienstauto voor niet-ambtsgebonden nevenfuncties. Er ligt nu een naheffing van zo’n 13.000 euro, terwijl voor circa 44.000 euro expliciet toestemming was gegeven, waardoor dit voor rekening van de gemeente komt. De dienstauto met chauffeur mag in Zaanstad voor maximaal 500 kilometer per jaar worden gebruikt voor bestuurlijke doeleinden, dus voor ritten naar niet-ambtsgebonden nevenfuncties indien dit volgens het college in het belang van de gemeente is.

Democratisch Zaanstad heeft veel vragen over het veel te hoge aantal kilometers dat burgemeester Jan Hamming sinds 2017 aflegde in zijn dienstauto en vraagt zich af waarom er al die jaren nooit een controle is geweest. Dat was wel afgesproken, maar iedereen lijkt dat al die tijd te zijn vergeten.

Het was Hamming zelf die zich er op een gegeven moment zorgen over ging maken en dat bleek terecht, zo wees een reconstructie van het dienstautogebruik uit. Er mocht 500 kilometer per jaar worden gereden voor niet-ambtsgebonden nevenfunctieseen en dat aantal werd de afgelopen jaren met in totaal 12.763 kilometer overschreden. Het levert Hamming een naheffing van zo’n 13.000 euro op. Voor circa 44.000 euro aan kilometers had de burgemeester vooraf expliciet toestemming gekregen en dat bedrag moet uit de gemeentekas komen.

En andere uitgaven?

DZ vraagt nu onder meer inzage in de reconstructie van de dienstritten en vraagt zich af waarom de hele termijn van Hamming onderzocht is, terwijl de Belastingdienst in terugvorderingszaken standaard vijf jaar hanteert – een jaar minder. Ook wil de partij weten hoe de controle op het gebruik van de dienstauto met chauffeur in de toekomst gaat verlopen om herhaling te voorkomen. De verklaring van het college dat er sprake was van ‘regels die verschillend geïnterpreteerd kunnen worden’ is voor fractievoorzitter Juliëtte Rot niet afdoende. En als we dan toch bezig zijn: hoe zit het met andere uitgaven van collegeleden die voor rekening van de gemeente komen?

Bron: Zaanstad.nieuws.nl

Fractieleider Juliëtte Rot van Democratisch Zaanstad (DZ) heeft niet minder dan 25 vragen gesteld over het onrechtmatig gebruik van de dienstauto door burgemeester Hamming. De burgemeester moet € 13.000 terugbetalen.

Hamming trok zelf in februari aan de bel toen de gemeente Almere bekendmaakte dat ex-burgemeester Franc Weerwind (D66) privé-ritjes met de dienstauto maakte. Weerwind is nu minister van rechtsbescherming.

Ook bij Zaanstad ging het niet helemaal okay. Hamming had de dienstauto gebruikt om naar bijeenkomsten van de Richard Krajicek Foundation, Movisie, Bouwfonds Cultuurfonds en UWV WERKbedrijf te gaan. Daar bekleedt hij functies, maar niet uit hoofde van zijn functie als burgemeester. Die ritjes had hij gewoon daar moeten declareren in plaats van door de gemeente te laten betalen.

Volgens wethouder Stephanie Onclin (VVD) die begin deze week een brief naar de raad stuurde (nadat het begin april al duidelijk was dat de regels overtreden waren), was het wel een beetje gezeur: er was corona en de oorlog in de Oekraïne en dan heeft “het bewaken van de maximale kilometers voor niemand de hoogste prioriteit”.

Juliëtte Rot trekt zich daar niks van aan, en vraagt gewoon door, onze selectie:

  • waarom is het onderzoek waaruit de onrechtmatigheden blijken niet gedeeld met de gemeenteraad?
  • Heeft de terugvordering betrekking op alle zes dienstjaren?
  • Is er inmiddels ook gekeken naar het gebruik van de dienstauto door de burgemeester in 2023?
  • Hoe waren de afspraken en controle (op naleving) tot nu toe vastgelegd in het beleid?
  • Is het gebruik van de dienstauto door collegeleden, onder dezelfde voorwaarden, ook onderzocht?
  • Is de huur van auto’s/taxi’s betrokken in het reconstructie onderzoek naar mogelijk oneigenlijk dienstvervoer?
  • Waarom vond B&W het ‘in het kader van transparantie’ niet nodig om gelijk met het informeren van de Belastingdienst en de accountant, ook de gemeenteraad te informeren over het overtreden van de regels van de fiscus als dit al minimaal een maand bekend is?

Bron: De Orkaan

0 Score (0 stemmen)
Waardering artikel
Reacties: Geef je reactie:
Sorteer op:

Laat als eerste een reactie achter:

Verified
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Laat meer zien ...
{{ pageNumber+1 }}
Geef je reactie:

Nieuws

Hou de Zaanse Schans open!

De gemeente Zaanstad wil de Zaanse Schans afsluiten en entree heffen. Zaankanters komen in verzet!

Gepubliceerd

op

Hou de Zaanse Schans open!

WAT IS ER AAN DE HAND OP DE ZAANSE SCHANS?

De gemeente wil in 2026 de Zaanse Schans volledig gaan afsluiten om entree te kunnen heffen voor een gebied waar mensen wonen en werken en wij Zaankanters dreigen daarmee onze unieke achtertuin te verliezen. In deze toekomstplannen is er geen plek meer voor een ‘rondje Schans’, maar ook niet voor bewoners, traditionele ambachten en familiebedrijven.

Wij als bewoners, ondernemers, werknemers en vrijwilligers van de Zaanstreek die allemaal verbonden zijn met de Zaanse Schans hebben het initiatief genomen om een referendumverzoek uit te schrijven. Er zijn momenteel veel discussies, maar als het erop aankomt dan zijn we er voor elkaar als Zaankanters. Dit is zo’n moment! De Zaanse Schans is van ons allemaal en samen zijn wij de Zaanse Schans. De Zaanse Schans moet onze vrij toegankelijke achtertuin blijven. Een unieke stukje Zaanstad van en voor de Zaankanter!

Momenteel wordt er gesteld dat Zaankanters gratis toegang kunnen blijven houden tot een afgesloten Zaanse Schans. Echter, juridisch gezien blijkt dit erg moeilijk, zo niet onmogelijk te zijn. Daarom komen wij in verzet tegen dit raadsvoorstel! Wij willen de Zaanse Schans openhouden voor iedereen!

Behoud het openbare karakter van de Zaanse Schans en zorg dat niet de macht, maar de menselijke maat en samenwerking centraal staat. Zonder megalomane plannen, €75+ miljoen (!) aan investeringen vanuit de gemeente en het uitsluiten van ons Zaankanters in deze besluitvorming.

TEKEN DAAROM HET REFERENDUMVERZOEK

LET OP: hiervoor moet je stemgerechtigde Zaankanter zijn!

TEKEN HIER HET REFERENDUM VERZOEK

DEMONSTRATIE


DINSDAGAVOND 13 MEI 18:00 UUR

Wij organiseren een demonstratie voor de ingang van het stadhuis op dinsdagavond 13 mei van 18:00 tot 19:00 uur. U bent van harte welkom om zich aan te sluiten.

Als we 500 handtekeningen hebben verzameld, zullen wij het referendumverzoek gaan aanbieden aan de Raad van Zaanstad. Mochten zij akkoord gaan met het referendumverzoek en dit inwilligen, dan dienen we in een volgende stap +/- 4.000 handtekeningen op te halen. Daarna zal deze nogmaals worden aangeboden aan de Raad van Zaanstad.

Wij hopen van harte dat de Raad van Zaanstad dit referendumverzoek zal honoreren en dat de Zaankanters het raadsvoorstel in de huidige vorm zullen wegstemmen. Er zijn veel betere, makkelijkere en vooral goedkopere oplossingen te bedenken die we gezamenlijk als Zaankanters kunnen uitvoeren. Samen bouwen we aan een mooie Zaanstreek voor de toekomst!

Mocht u liever een geprint formulier willen ondertekenen, dan kunt u terecht bij de balie van het gemeentehuis Zaanstad.

DE ZAANSE SCHANS IS VAN ONS ALLEMAAL!

Bedankt voor uw steun!

5 Score (1 stem)
Waardering artikel
Reacties: Geef je reactie:
Sorteer op:

Laat als eerste een reactie achter:

Verified
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Laat meer zien ...
{{ pageNumber+1 }}
Geef je reactie:

Verder lezen

DZ

Democratisch Zaanstad stapt op tijdens raad over integriteitsonderzoek

Juliëtte Rot hekelt onderzoek en kondigt contra-expertise aan: “Raad volgt eigen meldprotocol niet”

Gepubliceerd

op

In de raad is vanavond een motie van Rosa fractieleider Hans Kuyper mede ondertekend door een meerderheid van de Raad aangenomen. Dit product is de invulling van de controlerende taak van de indiener en medeondertekenaars, welke zij hebben.

Zoals gebleken is, heeft Burgemeester Hamming, onderdeel van het college, zich niet aan de stappen gehouden, welke tussen het college en de raad zijn afgesproken in het “Meld- En Onderzoeksprotocol Integriteit Politieke Ambtsdragers”.

Dit is dan ook de reden waarom de fractie besloten heeft om tijdens de behandeling van het raadsbesluit en de motie de zaal te verlaten. En de reden waarom fractieleidster Juliëtte Rot besloten heeft een contra expertise te laten uitvoeren door voormalig hoogleraar Michiel S. de Vries Bestuurskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen, die recentelijk met emeritaat is gegaan, ten aanzien van het handelen van Burgemeester Hamming en het externe onderzoek.

Fractieverklaring Democratisch Zaanstad 17 april 2025:

Voorzitter,

“Het Meld- En Onderzoeksprotocol Integriteit Politieke Ambtsdragers werd ontwikkeld namens de raad.”

“Het meldprotocol is een werkinstructie waarin de stappen staan beschreven, die worden gezet als er sprake is van een melding integriteit.”

“Zodat de raadsleden en collegeleden vooraf de stappen met elkaar helder hebben.”

Ondanks een aantal meldingen mijnerzijds aan de raad dat de “heldere stappen” niet werden nageleefd heeft dit niet tot enige actie van de raad mogen leiden.

Gebleken is dat het externe onderzoek geen beoordeling is van aangedragen feiten maar éénzijdige interpretatie van onvolledige informatievoorziening welke als “feiten” worden gepresenteerd.

De onderzoeksvragen geven dat duidelijk aan.

Maar de volgende conclusie van het externe bureau is daar ook een voorbeeld van “de intensiteit waarmee ik betrokken zou zijn bij de twee dossiers zouden mijn inzet voor het algemeen belang in de weg staan”.

Dit is een regelrechte interpretatie gegeven het feit dat het onderzoeksbureau mijn tijdsbesteding zowel aan het raadswerk als aan de twee casussen niet kent.

Desalniettemin meent de meerderheid van de raad met een in de media als “Slappe Hap” gekwalificeerde motie te moeten komen.

Als gevolg van voorgaande zal Democratisch Zaanstad geen inhoudelijke bijdrage leveren ten aanzien van het integriteitsonderzoek en zal dan ook tijdens de stemming over dit agendapunt, de raadzaal verlaten.

In haar motie laat de raad “alle verdere conclusies en eventuele vervolgstappen aan de in het onderzoek betrokken collega”.

Mijn eerste vervolgstap zal zijn het opdracht geven tot het instellen van een contra-expertise naar aanleiding van dit rapport.

Mijn tweede vervolg stap zal zijn na afronding van deze contra-expertise, het contra-expertise rapport aan de raad voorleggen en haar te verzoeken om een oordeel uit te spreken en een gevolg aan haar oordeel te verbinden.

Contra expertise

Aangezien onze fractieleidster, niet zoals Burgemeester Hamming gemeenschapsgeld kan verkwisten, en zelf de kosten moet dragen voor deze contra expertise heeft Democratisch Zaanstad besloten om een crowdfunding voor Juliëtte op te zetten die hopelijk een groot deel van de kosten waar zij zich geplaatst voor ziet, zal afdekken.

Juliëtte heeft de afgelopen 20 jaar zich voor vele inwoners ingezet in hun strijd, met als gevolg het niet integere handelen van Burgemeester Hamming. Democratisch Zaanstad hoopt dat de inwoners Juliëtte nu willen ondersteunen in haar strijd tegen dit onrecht door zelf ook een tikkie, groot of klein, aan de Burgemeester uit te delen.

Tikken kunt u door middel van onderstaande QR code of link.

Geen scanner?
Volg dan deze link https://tikkie.me/pay/c10ftefknpqop3v6ko97?utm_medium=qr

Verder lezen

Bedrijfsvoering

Integriteitsklacht burgemeester Hamming uitgebreid

Burgemeester poogt regie te nemen en bemoeit zich onterecht met het proces van de gemeenteraad.

Gepubliceerd

op

meld- en onderzoeksprotocol integriteit politieke ambtsdragers

Burgemeester Jan Hamming van Zaanstad probeert de raadsafwikkeling van de integriteitsklacht te kapen. Gemeenteraadslid Juliëtte Esmée Rot heeft haar klacht tegen de burgemeester uitgebreid, waarbij ze stelt dat Hamming zich naar willekeur conformeert aan het meldprotocol en zich onterecht bemoeit met het proces van de gemeenteraad. Dit roept vragen op over bestuurlijke integriteit en transparantie binnen de gemeente. Lees verder voor alle details.

Geachte collega’s, (van de gemeenteraad)

Als vervolg op de eerder bij u ingediende integriteitsklacht jegens burgemeester Hamming, betreffende het voortraject van het externe integriteitsonderzoek naar mijn handelen als gemeenteraadslid, zend ik u hierbij een aanvulling op mijn eerder schrijven, ditmaal over het ‘na-traject’.

Zoals feitelijk wordt onderbouwd in de klacht over het voortraject, stelt burgemeester Hamming de ene keer wel en de andere keer niet van het ‘Meld- en onderzoeksprotocol politieke ambtsdragers Zaanstad’ uit te gaan.

Feit is in ieder geval, dat burgemeester Hamming zich niet conformeert aan het protocol in het voortraject.

In het conceptrapport van Necker, wordt onterecht het meldprotocol niet tot het normenkader gerekend, waardoor het weinig integere handelen van de burgemeester in het voortraject geen onderdeel is geworden van het onderzoek.

Voor Necker bestaat het normenkader van de gemeente slechts uit de ‘Gedragscode integriteit Gemeente Zaanstad’.

Burgemeester Hamming reageert in zijn, door mij ontvangen zienswijze op het conceptrapport, als volgt; “doet u (=Necker) op heldere wijze verslag van het normenkader rondom de onderzoeksvraag” en “Immers is het door u gehanteerde geldende normenkader ook de toetssteen die ik dien te hanteren in de uitoefening van mijn plicht tot het bevorderen van de bestuurlijke integriteit van de gemeente”.

Burgemeester Hamming is akkoord gegaan met een door Necker vastgesteld normenkader, waarbij het ‘Meld- en onderzoeksprotocol politieke ambtsdragers Zaanstad’ wordt uitgesloten.

Ook dat blijkt weer van tijdelijke aard te zijn. Tot mijn grote verbazing blijkt het protocol na het onderzoek, wel weer onderdeel van het normenkader van burgemeester Hamming uit te maken, zoals in zijn uitnodiging aan uw presidium te lezen is:

”Conform het ‘meld- en onderzoeksprotocol politieke ambtsdragers Zaanstad’ maak ik van de gelegenheid gebruik om u te informeren en te klankborden over het te doorlopen proces de komende weken.”

Het meldprotocol stelt: “Vormt, op verzoek van de burgemeester, een klankbord waarmee burgemeester tussentijds kan overleggen over melding, vooronderzoek, onderzoek en/of beoordelingen. Terughoudendheid is hierin geboden zodat integriteitskwesties niet onnodige onderwerp worden van de politiek.”

Het meldprotocol stelt verder: “De burgemeester informeert, in afstemming met de politiek ambtsdrager, de gemeenteraad. Het is de taak van de gemeenteraad om zich op basis van het onderzoeksrapport een oordeel te vormen over de feiten.”

Het meldprotocol stelt verder: “Indien het gaat om het handelen van een raadslid legt de burgemeester de onderzoeksresultaten voor aan de gemeenteraad met daarbij een gemotiveerd zwaarteoordeel. De gemeenteraad vormt zich vervolgens een oordeel over de onderzoeksbevindingen en geeft een advies over de consequenties.”

Het is helder dat het ‘klankborden’ bedoeld is om voorafgaande aan het onderzoek, of tussentijds plaats te vinden, maar niet nadat het onderzoek is afgerond en over de uitkomst van het onderzoek door de gemeenteraad een oordeel geveld moet worden en ook niet om te adviseren over het te doorlopen proces aan de kant van de raad. De uitnodiging van de burgemeester, waarbij hij een stappenplan voor de gemeenteraad opstelt is, is niet de bevoegdheid noch de verantwoordelijkheid van de burgemeester. Daarmee wekt de burgemeester de sterke schijn, dat hij de regie over het gehele proces wenst te houden.

Burgemeester Hamming is niet alleen de opsteller en aangever van de melding die de aanleiding vormt van dit onderzoek, maar ook gelijktijdig de beoordelaar van de melding en wenst nu ook de regie te nemen over het proces dat voorbehouden is aan de gemeenteraad middels beïnvloeding.

Door het uitschrijven van een extra presidium, slechts kort daarvoor het rapport te openbaren en ook nog eens niet op de datum die, volgens de mededeling in zijn email van 28 maart jl. per gelijke datum aan u verstrekt zou worden.

Dit betekent dat het rapport niet eerder dan 31 maart a.s. (of later) in uw bezit zal zijn, gevolgd door een ‘annotatie’ waarvoor het meldprotocol geen ruimte biedt, dan een presidium waarvoor het meldprotocol geen ruimte biedt en dan de publicatie van het rapport, gevolgd door een raadsvoorstel op 4 april a.s.

Deze handelswijze is totaal ongepast en tegen de vastgestelde en dus na te leven regels. De enige rol die burgemeester Hamming toekomt, is het toezenden van het rapport inclusief zijn zwaarte oordeel, de rest is aan de gemeenteraad.

Het feit dat burgemeester Hamming zich nu ineens wel conformeert naar het meldprotocol, is opmerkelijk. Nog opmerkelijker is dat na het openbaren van het onderzoeksrapport, de burgemeester achteraf wil ‘klankborden’, ‘adviseren over verdere verloop van het procesgedeelte van de raad’ en vervolgens ook nog eens ‘annotaties’, kort voor de vergadering van het presidium, aan de raadsleden wil doen toekomen. Niets van dit alles is onderdeel van het meldprotocol en staat in schril contrast met de “eigen rolbeleving en uitvoering” die hij bezigt in zijn zienswijze op het rapport maar blijkbaar niet voor hemzelf geldt.

In plaats van ‘annotaties’ opstellen, dient burgemeester Hamming, conform het meldprotocol, een “gemotiveerd zwaarte oordeel” te geven zodat de gemeenteraad vervolgens “een oordeel over de onderzoeksbevindingen kan vormen”.

Dit selectief gebruik van het meldprotocol en het willen ‘klankborden’, ‘adviseren’, zenden van ‘annotaties’, proberen zich daarmee binnen te dringen in het procesdeel wat de raad en het daarmee vorm te geven, wekt de schijn dat burgemeester Hamming ieder besef van integer handelen is verloren, de regie van het proces wenst te behouden, en beïnvloeding van het oordeel van de raad nastreeft.

Ik heb burgemeester Hamming per email verzocht het onderzoeksrapport per direct te openbaren, zijn “zwaarte oordeel” aan de raad toe te sturen en het voor de rest aan de raad over te laten zoals het meldprotocol vereist.

Het voorgaande beschrevene zend ik u toe als aanvulling op de eerder door mij ingediende integriteitsklacht.

Met vriendelijke groet,

Juliëtte Esmée Rot.

Het laatste nieuws, op jouw manier!

Met plezier brengen we je op de hoogte van spraakmakend nieuws. Beheer zelf je abonnement, kies wat voor jou het beste werkt

Gratis en geen gedoe. Beheer zelf je abonnement, kies wat voor jou het beste werkt. Jij bepaalt We sturen geen spam. Lees ons privacybeleid voor meer informatie.

Verder lezen

MEEST GELEZEN