Maak verbinding op social met ons:
Windmolens Zaanstad
Windmolens Zaanstad
Dukra
wijkmanager Assendelft
Zero Emissie
Misdaad in Zaanstad
Wijkboerderij de Veldmuis
oorlog Zaanstad
21 Jaar Verandering Door Daadkracht

JAAR

Verandering Door Daadkracht

EBS neemt taken Connextion over

Schandalig slecht begin; meer dan 2000 klachten voor wethouder

EBS moet
1 januari 2024
na de zomer
met de feestdagen
busvervoer op orde hebben
Zaanstad negeert lastige inwoners

Storend dat Zaanstad besluit communicatie met inwoners te beëindigen

Burgers hebben recht op communicatie met de overheid

Zichtbaar, Verbindend, Dienstbaar

• Zichtbaar

• Verbindend

• Dienstbaar

Dukra

Maar waar naartoe ?

Voorkom juridische strijd met eigen inwoners

Inwoners (Dukra)
opgejaagd
misleid
radeloos
weggestuurd
door Havendienst
Assendelvers hebben geen idee wie hun wijkagent is

Geen reden te vieren dat ze 50 jaar geleden bij Zaanstad zijn getrokken

Totaalplan voor aanpak van criminaliteit in Saendelft

zero-emissiezones

Desastreus beleid oorzaak faillissementen, verhuizingen en slecht voor lokale economie

Teken burgeriniatief op STOPZEROEMISSIEZONE.NL

21 Jaar Verandering Door Daadkracht

JAAR

Verandering Door Daadkracht

Misdaad begint lokaal

Jaren gebrek aan handhaving, is verwaarlozing

Ondermijnende criminaliteit moet worden aangepakt

zero-emissiezones

Techniek bestemmingsplan belangrijker dan inwoners

Afschaffen afkopen openbaar groen door projectontwikkelaars

Zaans, Onafhankelijk, Daadkrachtig

• Zaans

• Onafhankelijk

• Daadkrachtig

Lokale overheid moet geen partij kiezen in oorlog

Gemeente zorgt voor veiligheid van haar gehele samenleving

Preventiegesprekken voeren, wijs op risico’s ondermijnende criminaliteit

KAN project kaart met gebouw van 13 etages in Zaanstad KAN project kaart met gebouw van 13 etages in Zaanstad

Wonen, vastgoed, buitenruimte, bereikbaarheid

Dreigt het opnieuw fout te gaan met de participatie bij gebouw van dertien etages?

Verzet vreest voor schaduwwerking en een verhoogde windbelasting, met mogelijke schade aan de Witte Olifant tot gevolg.

Gepubliceerd

op

De werkgroep Kan Beter bij de Witte Olifant heeft grote bezwaren tegen het nieuwbouwplan Kan aan de Zaan,  met onder meer een woongebouw van dertien etages op negentien meter afstand van de Witte Olifant. Volgens de belanghebbenden is met hen nooit overlegd over het plan en Democratisch Zaanstad stelt er daarom schriftelijke vragen over. Dreigt het hier opnieuw fout te gaan met de participatie?

Participatie

Gezien de ervaringen met onder andere de plannen voor de Badhuisweg, de Peperstraat en jachthaven Dukra in Zaandam lijkt die vrees gerechtvaardigd, ook al wil het college  een andere weg inslaan met de inspraak van omwonenden en hen in de toekomst eerder bij ingrijpende veranderingen in hun buurt betrekken. Voldoende draagvlak voor bouwplannen is volgens Democratisch Zaanstad een belangrijke voorwaarde om die door te zetten, ook al om slepende gerechtelijke procedures te voorkomen. Fractievoorzitter Juliëtte Rot wil daarom van het college weten hoe de participatie bij Kan aan de Zaan precies verlopen is en hoe de vervolgstappen eruit zien.

Bron: Kanaandezaan.nl

Weerkaatsing en nagalm

De werkgroep die zich tegen het bouwplan verzet vreest voor schaduwwerking en een verhoogde windbelasting, met mogelijke schade aan de Witte Olifant tot gevolg. In de omgevingsvergunning voor de Witte Olifant staan waarden van de geluidsbelasting door het spoorwegverkeer, maar een meting door de werkgroep wees uit dat er in de praktijk meer lawaai is. Een gebouw van dertien verdiepingen op een korte afstand van de Witte Olifant gaat volgens de werkgroep weerkaatsing en nagalm veroorzaken op de voorgevel, waardoor de geluidsbelasting nóg hoger gaat worden.

Artikel Zaanstad.nieuws.nl:

0 Score (0 stemmen)
Waardering artikel
Reacties: Reageer:
Sorteer op:

Laat als eerste een reactie achter.

Verified
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Laat meer zien ...
{{ pageNumber+1 }}
Reageer:

Wonen, vastgoed, buitenruimte, bereikbaarheid

CHAOS BIJ BUSMAATSCHAPPIJ EBS IN ZAANSTREEK: VRAGEN OVER UITVAL EN SLECHTE SERVICE

Gepubliceerd

op

Sinds de lancering van de busdiensten van EBS in de Zaanstreek op 10 december 2023, lijkt het al vanaf het begin niet goed te gaan. Klachten over uitvallende bussen, verouderde reisinformatie en vieze voertuigen hebben de kop opgestoken, waardoor reizigers gefrustreerd zijn geraakt door de gebrekkige dienstverlening.

Jos Kerkhoven van Democratisch Zaanstad heeft donderdagavond kritische vragen gesteld aan wethouder Slegers, die zowel wethouder mobiliteit in Zaanstad als bestuurslid van de Vervoerregio Amsterdam is. Kerkhoven eist meer transparantie over de frequentie van uitvallende bussen en wil wekelijkse updates ontvangen. Echter, Slegers verdedigde zich door te stellen dat het delen van dergelijke gegevens te arbeidsintensief zou zijn en onpraktisch is.

Ondanks de verdediging van Slegers, blijft Kerkhoven vasthouden aan zijn eis voor regelmatige updates en meer inspanningen om reizigers te informeren over hoe ze klachten kunnen indienen. Hoewel Slegers beweert dat er al QR-codes in de bussen hangen waarmee reizigers gemakkelijk klachten kunnen indienen, is Kerkhoven van mening dat er meer moet worden gedaan om deze informatie breed bekend te maken

Bovendien hebben reizigers gemeld dat er in de bussen excuusbriefjes hangen waarin EBS toegeeft dat ze momenteel niet aan de serviceverwachtingen kunnen voldoen. Dit heeft de frustraties van de reizigers alleen maar vergroot.

Jos Kerkhoven heeft aangegeven dat hij niet tevreden is met de reacties van Slegers en zal nadenken over mogelijke vervolgstappen om de situatie te verbeteren. Met de concessie van de Vervoerregio Amsterdam in handen van Slegers, lijkt het erop dat er dringend actie nodig is om de problemen bij EBS aan te pakken en de kwaliteit van het busvervoer in de Zaanstreek te verbeteren.

0 Score (0 stemmen)
Waardering artikel
Reacties: Reageer:
Sorteer op:

Laat als eerste een reactie achter.

Verified
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Laat meer zien ...
{{ pageNumber+1 }}
Reageer:

Verder lezen

Wonen, vastgoed, buitenruimte, bereikbaarheid

Busvervoer EBS blijvend ontregeld tot na de zomer

Oorspronkelijke dienstregeling waarvoor EBS ingeschreven heeft, zal pas ergens na de zomer ingevoerd worden

Gepubliceerd

op

EBS Zaanstad

De oorspronkelijke dienstregeling waarvoor busvervoerder EBS ingeschreven heeft en waarop de aanbesteding is gegund, zal pas ergens na de zomer ingevoerd worden. Dat is de boodschap van de Vervoerregio Amsterdam aan de reizigers.

In het TV-programma 1Vandaag werd aandacht gegeven aan de problemen met busvervoerder EBS. Hoor en zie Zaankanter Dustin Benjamins als lokale waakhond van het openbaar vervoer en het bestuurslid Slegers van de Vervoerregio Amsterdam:

Bron: NPO – 1Vaandag

0 Score (0 stemmen)
Waardering artikel
Reacties: Reageer:
Sorteer op:

Laat als eerste een reactie achter.

Verified
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Laat meer zien ...
{{ pageNumber+1 }}
Reageer:

Verder lezen

Wonen, vastgoed, buitenruimte, bereikbaarheid

Uitval bussen blijft bij reizigers voor onzekerheid zorgen

‘Waakhond’ functioneren EBS ziet veel te weinig verbetering

Gepubliceerd

op

Zaankanter Dustin Benjamins heeft zich opgeworpen als lokale waakhond van het openbaar vervoer en deelde zijn bevindingen gisteravond na de raadsvergadring met de leden die ook in de Vervoerregio Amsterdam de Zaanse belangen vertegenwoordigen. Het leverde vooral schrik op, laat hij weten via Facebook.

Vervoerder EBS heeft weliswaar een verbeterplan gemaakt en beterschap beloofd, maar Benjamins ziet nog lang niet genoeg stappen vooruit. Reizigers zitten nog steeds in onzekerheid of en wanneer hun bus arriveert. Zo reden er op donderdag bijna geen bussen van Zaandam naar Krommenie en vice versa. De knelpunten die hij deelde zijn:

  1. De uitval van bussen.
  2. Onjuiste reisinformatie.
  3. Gebrek aan adequate reacties van de Vervoerregio Amsterdam – die de concessie heeft verleend – op vragen van inwoners. Het samenwerkingsverband laat wat dat betreft steken vallen.
  4. Dat EBS opereert onder de naam Meerplus kan voor verwarring zorgen, aangezien klachten moeten worden gemeld op een aparte website, namelijk www.meerplus.nl.
  5. Lijn 69 stopt niet langer op de Provincialeweg maar volgt nu een andere route via de Zaanse Schans en Het Kalf. Dit betekent dat bij treinstoringen reizigers niet meer met de bus in Zaandam kunnen komen.
  6. De frequent uitvallende lijn 67 maakt dat bewoners van Oud Koog geïsoleerd raken. Voorheen konden zij terugvallen op bus 69, maar deze stopt niet meer in de Verzetstraat.

De leden van de Vervoerregio zijn ‘vastbesloten hier serieus werk van te maken,’ aldus Benjamins. ‘Ze eisen excuses van de Vervoerregio aan de inwoners en willen dat er advertenties worden geplaatst in kranten en op mediaplatforms waar mensen hun klachten kunnen indienen.

Ook zullen ze de gemeente Zaanstad aanspreken om met een antwoord te komen op mediaplatforms en op de eigen website, waar inwoners terechtkunnen met klachten. Daarnaast pleiten ze ervoor dat EBS wekelijks een update geeft aan de Zaanse leden over het aantal uitvallende bussen.’ Zijn klachtenlijn via klachtebszaanstreek@gmail.com blijft zolang de grote problemen voortduren operationeel.

bron: zaanstadnieuws.nl

3.5 Score (2 stemmen)
Waardering artikel
Reacties: Reageer:
Sorteer op:

Laat als eerste een reactie achter.

Verified
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Laat meer zien ...
{{ pageNumber+1 }}
Reageer:

Verder lezen

Trending